10/11- Nyopererad

Hej! :)

Kom hem från sjukhuset för några timmar sedan. Vi körde inom och köpte mat på Max. Hehe, tog ungefär 1 timme att äta en halv hamburgare och lite pommes. Men det var gott i alle fall. Gör bara svinont när jag sväljer.

Men tänkte berätta lite om operationen. Vid halv 11 igår åkte jag och pappa in till sjukhuset och jag fick byta om till en lång tröja och en rock. Sedan gick jag in i operationssalen och dem sövde mig. Vaknade sedan upp på uppvaket och somnade om hela tiden. När jag vaknade helt eller vad man ska säga hade jag jätteont i halsen så fick en del morfin, detta gjorde att jag kände mig rätt lost, hehe. Fick ligga på uppvaket fram till sex-tiden då det var tänkt att jag skulle flyttas till en avdelning. Det fanns då inte plats där så flyttades till ett annat rum på uppvaket. Kunde fortfarande inte svälja för att halsen var jättesvullen och hade ont.

När jag kom till detta andra rummet var det fullt med jätte små apparater som såg ut som tv-apparater. Men som tur var inte det tv:en. Dem sa att dem skulle hämta den, när dem kom tillbaka med tv:en var den exakt lika liten, haha. Men jag låg och kollade lite på tv och sov emellan åt. Vid elva tiden på kvällen åkte mamma hem och jag somnade. Vaknade ungefär en gång i timmen men somnade som tur om efter en stund.

På morgonen idag hade jag riktigt ont. Men dem flyttade mig till en avdelning och efter en stund kom pappa. Som hade fått bensinstopp, hahaha. Fick lite tabletter och även försöka att äta frukost, vilket inte gick eftersom det sved jättemycket. När dem hade kollat min hals fick jag äntligen åka hem.


Oj, väldigt rörigt inlägg men orkar inte skriva om. Nu ska jag kolla på en film, antagligen Notting Hill :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0